OBCHODNÍ TRIK

Všichni řešíme pár důležitých otázek:
·       co nakoupit
·        množství
·       v jaké kvalitě
·       kolik ušetřit
 finance pod lupou
 
LIDSKÁ DŮVĚRA
Bohužel nás zajímá hlavně poslední otázka „kolik dneska ušetřím?“. Samozřejmě pokud nejste milionářem. Těm je to asi jedno.
Dejme tomu, že se zaměříme na jídlo. Máme ho všude kolem sebe. Nemůžeme bez něj žít, a přesto ho bez peněz nezískáme. Přemrštěné ceny nejsou blízké nikomu, ale když se na krabičku nalepí stejná cena se žlutým štítkem „AKCE!“, najednou je všechno v pořádku. Lidé šílí a rázem nakupují velké množství, i kdyby se měli zadlužit.
Zastaví se někdo nad otázkou, jaká je reálná cena? Pomysleli jste někdy na Váš instinkt a představili si, za kolik korun byste koupili produkt bez žluté nálepky? Zkusili jste někdy odlepit ten omamný papírek a zjistit, jestli pod ním není klasický bílý ještě třeba s vyšší cenou?
Všichni ale věří svému obchodu, ačkoliv prodejce zajímají jen tržby.
nákupní košík v supermarketu 
ÚČTY A ÚČTENKY
Dalším problémem jsou účtenky, dlouhé, nepřehledné cáry papíru, které většina z vás vyhodí do koše hned u pokladny. Už v ten moment můžete být nevědomě ošizeni. Je přece lehké dát k ceně produktu žlutý štítek. Kdo ale zaručí, že u pokladny to bude za slibovaných padesát procent?
Představte si, že koupíte džus ve slevě, sednete si do auta, zkontrolujete lístek, napijete se a zjistíte, že jste zaplatili plnou cenu. Kdyby se tak stalo, byli byste pravděpodobně vzteky bez sebe. Už jen proto, že byste museli jít znovu do obchodu vyřídit reklamaci a půl hodina času kvůli dvaceti korunám, které jste chtěli ušetřit už jen třeba na letní dovolenou, by byla pryč!
 
Bohužel vyšším cílem obchodníka jsou peníze. Spokojenost zákazníka, tedy vás je až na druhém místě. Zkuste popřemýšlet nad tím, co kupujete. Je to zdravé? Není to moc laciné? Co když je to ve slevě, ale v druhém obchodě to koupím levněji a ještě možná v lepší kvalitě?
 
Svět je plný klamů, nenechte se oklamat i vy.